افتتاحیه وبلاگ esaykala_ mag

میخوای از اخبار تکنولوژی سر در بیاری بیا اینجا

افتتاحیه وبلاگ esaykala_ mag

میخوای از اخبار تکنولوژی سر در بیاری بیا اینجا

۵ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

کاربران به‌زودی به‌کمک قابلیت جدیدی در موتور جست‌وجوی گوگل می‌توانند منبع وب‌سایت جست‌وجو‌شده را بررسی کنند و از صحت اطلاعات آن مطمئن شوند. 

 هفته گذشته در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل موسوم به Google I/O درباره قابلیت جدیدی در جست‌وجوی مرورگرش موسوم به «درباره این نتیجه» (About this Result) صحبت کرد. 

 

به‌گزارش phonearena، قابلیت «درباره این نتیجه» با هدف جلوگیری از گسترش اخبار جعلی و اطلاعات نادرست معرفی شده و به کاربران کمک می‌کند درباره منبع نتایج جست‌وجویشان اطلاعات بیشتری به‌دست آوردند. این قابلیت را در قسمت پایین وب‌سایت در فهرست نتایج جست‌وجو می‌توان مشاهده کرد و به‌کمک آن کاربران می‌توانند توصیف وب‌سایت از خود و نظرات دیگران درباره آن و لینکی به صفحه ویکیپدیای آن را ببینند

هدف گوگل از اضافه‌کردن این قابلیت به موتور جست‌وجویش، کمک به کاربران برای تصمیم‌گیری درباره اعتماد کردن یا نکردن به منبعی خاص است. هرچه بیشتر از این قابلیت استفاده شود، کاربران جست‌وجوی گوگل به‌کمک اطلاعاتی که درباره منبعی خاص به‌دست می‌آوردند، می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا این منبع مطمئن است یا خیر. 

 

قابلیت درباره این نتیجه

 

طبق گفته گوگل، اگر جست‌وجوی کاربر اطلاعاتی به او نمایش دهد که تاکنون هرگز درباره‌اش چیزی نشنیده است، بخش About this Result می‌تواند اطلاعات لازم را دراختیار او قرار دهد یا اگر جست‌وجوی او درباره موضوعی مهم، مثل سلامت یا مسائل مالی است با اطمینان و آسودگی بیشتری می‌تواند از اطلاعات وب‌سایت استفاده کند. 

معرفی سیستم عامل مخصوص هواوی هارمونی اواس در 14 خرداد

سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۴۱ ب.ظ | Esaykaka MAG | ۰ نظر

پخش زنده رونمایی از سیستم‌عامل هارمونی هواوی در حالی برگزار می‌شود که انتظار می‌رود محصولات دیگری نیز در این مراسم معرفی شوند.

 

 

چیزی به معرفی سیستم‌عامل اختصاصی هواوی، هارمونی اواس باقی نمانده است و به‌زودی شاهد انتشار این سیستم‌‌عامل روی دستگاه‌های هواوی خواهیم بود. به گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، این سیستم‌عامل در جریان رویدادی در تاریخ ۲ ژوئن (۱۲ خرداد) ساعت ۲۰ به‌وقت محلی به‌صورت زنده برگزار می‌شود و هارمونی اواس رسما معرفی خواهد شد.

 

هواوی یک تیزر ویدئویی در ویبو منتشر کرده است که صفحه‌ی بوت HarmonyOS به نمایش می‌گذارد و قبل از لوگوی هارمونی او اس، نشان هواوی نمایان می‌شود. در آخر اطلاعاتی شامل تاریخ رونمایی، ساعت برگزاری و معرفی محصولی را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود این محصول، تبلت میت پد 2  و احتمالا اولین دستگاهی باشد که به‌صورت پیش‌فرض، هارمونی او اس روی آن نصب شده است

موتورولا وان اکشن به‌روزرسانی اندروید 11 را دریافت می‌کند

Motorola One Action / موتورولا وان اکشن

 

آپدیت اندروید ۱۱ برای وان اکشن در برزیل آغاز شده است و به‌زودی در سایر مناطق گسترش می‌یابد. در زمان نوشتن مطلب به تغییرات دقیق به‌روزرسانی مذکور دسترسی نداریم؛ اما انتظار می‌رود برخی از تغییرات مربوط به بازطراحی UI، حباب‌های چت و تاریخچه‌ی اعلان‌ها باشد.

ردمی نوت 8 مدل 2021 رسماً معرفی شد

سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۳۲ ب.ظ | Esaykaka MAG | ۰ نظر

سری ردمی نوت 8 2021 توسط شیائومی رسماً معرفی شد

ردمی نوت 8 مدل ۲۰۲۱ شیائومی که مدل به‌روزشده از نسخه‌ی ۲۰۱۹ است، با تراشه‌ی هلیو G85، رم ۴ گیگابایتی و MIUI 12.5 معرفی شد.

مدتی است ردمی تیزرهای مختلفی از محصولی به نام ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ در فضای مجازی منتشر می‌کند؛ محصولی ویژه که به مناسبت فروش ۲۵ میلیون دستگاه ردمی نوت ۸ ساخته شده است. با انتشار تیزرهای مختلف، اطلاعات تقریباً کاملی از مشخصات سخت‌افزاری و طراحی ظاهری ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ به دست آورده‌ایم که البته با معرفی محصول شیائومی، این اطلاعات کامل‌تر شده‌اند.

چندی پیش شیائومی به موفقیت‌های سری ردمی نوت اشاره داشت که مجموع فروش آن‌ از سال ۲۰۱۴ تاکنون، از مرز ۲۰۰ میلیون دستگاه گذشته است. ۴۵ میلیون عدد از این فروش به سری ردمی نوت ۹ تعلق دارد و ردمی نوت ۸ توانسته است فروش ۲۵ میلیونی تجربه کند. با درنظرگرفتن آمار فروش سال ۲۰۱۹ شیائومی، می‌توان گفت ردمی نوت ۸ یکی از موفق‌ترین محصولات شرکت چینی و احتمالاً پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سری ردمی نوت است.

نمای جلو و پشت گوشی ردمی نوت 8 مدل 2021 شیائومی

طبق گزارش GSMArena، شیائومی ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ را عرضه کرده است تا موفقیت مدل ۲۰۱۹ در بازار جهانی را جشن بگیرد. این محصول شیائومی همان‌طور که در تیزرهای پیشین تأیید شده بود، تراشه‌ی هلیو جی ۸۵ را یدک می‌کشد و با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و MIUI 12.5 در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. مدل ۲۰۲۱ ردمی نوت از بدنه‌ای با پوشش دافع آب برخوردار است که البته در کلاس پوشش ضد آب قرار نمی‌گیرد. 

برگشت سرویس گوگل به شرکت آنر

سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶ ق.ظ | Esaykaka MAG | ۰ نظر

آنر ۵۰ اولین گوشی هوشمند برند زیرمجموعه‌‌ی سابق هواوی خواهد بود که با خدمات گوگل راهی بازار می‌شود.

به گزارش Androidauthority، تحریم‌های آمریکا هواوی را مجبور به فروش برند زیرمجموعه‌اش، یعنی آنر کرد و حالا به‌ نظر می‌رسد فداکاری هواوی در این زمینه جواب داده است و برای اولین‌ بار با عرضه‌ی آنر 50 دوباره برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل را در گوشی‌های آنر خواهیم دید.

آنر آلمان اخبار مذکور را در توییتر تأیید کرد و در پاسخ به سؤالاتی درباره‌ی معرفی شدن آنر ۵۰ با تراشه‌ی اسنپدراگون 778 که در آینده راهی بازار خواهد شد، به‌صراحت اعلام کرد که خدمات گوگل را دریافت خواهد کرد. آنر ۵۰ با Magic UI و ویژگی‌های جدیدی عرضه خواهد شد.

آنر ۵۰ اولین گوشی هوشمند این شرکت است که پس از  اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی ایالات متحده علیه هواوی در ماه می ۲۰۱۹ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۸) با سرویس‌های گوگل عرضه خواهد شد. در بازه‌ی زمانی تحریم،  به‌ دلیل  منتشر نشدن برنامه‌های گوگل، ضررهای زیادی به هواوی وارد شد که همین موضوع غول فناوری چینی را مجبور به فروش آنر کرد.